THEMA VAN DEZE WEEK: LOGEREN/ KAMPEREN

dinsdag 3 maart 2020

Carnaval!!

Dag allemaal,

Hier volgt nog de blog van CARNAVAL!!

We begonnen de week met het versieren leuke vlaggetjes om onze klas te versieren.






We knutselden ook een clown met een gekke hoed. We maakten propjes en nadien kleefden we de propjes op de hoed. Om het wat moeilijker te maken, moest ieder rijtje een andere kleur krijgen. 





We luisterden naar een verhaal van Jules en zochten nadien spullen uit het verhaal in een zoekprent.

Wie niet aan de beurt kwam, kan nadien aan de tafel het spelletje nog een keer spelen.

We leerden ook een liedje waarbij we met confetti mochten gooien.

Toeterdetoet, hier ben ik al, ik speel muziek het is carnaval
ik lach, ik zing, ik roep toet-toet, ik gooi confetti op je hoed?
Toeterdetoet, hier ben ik al, ik speel muziek het is carnaval
ik lach, ik zing, ik roep toet-toet, ik gooi confetti op je snoet?






We mochten ons verkleden. 





In de kring konden we een fanfare naspelen met de muziekinstrumenten.



We knutselden een confetti schilderij.



We speelden ook een spel met feesthoedjes.

 

We konden een tekening maken waarbij de de feesthoedjes moesten versieren. 


We stempelden ook een gekke hoed volgend kleurpatroon.
 





Nog enkele sfeerbeeldjes:








Op vrijdag was het dan zover en mochten we verkleed naar de klas komen.
Wat zagen we er prachtig uit.


 



We mochten even onszelf laten zien in een modeshow en we dansten nog de polonaise.
 






















In de namiddag deden we nog een leuke stoet. Hiervoor werden eerst onze haren nog mooi gemaakt. 








Helemaal klaar voor de stoet aten we nog even een koekje.
 




 Na het feest, moet er ook opgeruimd worden.. :D Wat was het een leuke week.

Ook Jules was verkleed in een piraat!! :D


Deze week werken we rond onze lievelingsdieren: EGELS EN UILEN!! :D

Groetjes
Koen en Jolien 
x











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

TIK TAK in onze klas!

TIK TAK is een bekend Belgisch kinderprogramma dat uitgezonden werd van 1981 tpt 1991op de BRT (nu één). Het programma werd uitgedacht doo...